Tallers i cursos
1. Tallers per a famílies
Títol: Aprendre i educar a ser feliç
Objectiu: Presentació i aprofundiment del Mètode K com a eina, primer per aprendre com a mares i pares, per després disposar dels recursos necessaris que ens ajudin en la nostra tasca d'educar fills/es en una actitud de vida cap a la felicitat, la pau i el benestar.
Metodologia: Pràctica, vivencial i holística. A diferència d'altres propostes sobre l'educació de la felicitat, incorpora el cos amb la pràctica dels exercicis de kinesiologia (gimnàstica cerebral). Els beneficis d'aquests exercicis s'argumenten amb les explicacions teòriques bàsiques i entenedores sobre el cervell i la neurologia.
Continguts:
- Parlem de felicitat, amb referències a Daniel Gabarró, Mo Gawdat i altres autors
- Kinesiologia, gimnàstica cerebral:
. Bases teòriques de neurologia
. Beure per hidratar
. Respirar per oxigenar
. Moviment per integrar
- Pràctica de tots els exercicis de gimnàstica cerebral
- Propostes pràctiques d'aplicació en el dia a dia
Organització:
- Tres sessions d'una hora i mitja de durada cadascuna
- Sala amb espai suficient per poder-nos moure drets/es
- Horaris i dates a convenir
- Adaptació a les necessitats i suggeriments de les famílies
2. Cursos per a mestres
Títol: Educar infants feliços
Objectiu: Presentació i aprofundiment del Mètode K per disposar d'unes eines teòriques i pràctiques d'aplicació directa a l'aula per educar infants en una actitud de benestar, pau, gaudi i felicitat.
Metodologia: Pràctica, vivencial i holística. A diferència d'altres propostes sobre l'educació de la felicitat, incorpora el cos amb la pràctica dels exercicis de kinesiologia (gimnàstica cerebral). S'argumenten els beneficis d'aquests exercicis amb les explicacions teòriques bàsiques i entenedores sobre el cervell i la neurologia, i també es fan activitats pràctiques d'aplicació directa a les aules.
Continguts:
- Parlem de felicitat, amb referències a Daniel Gabarró, Mo Gawdat i altres autors
- Kinesiologia, gimnàstica cerebral:
. Bases teòriques de neurologia
. Beure per hidratar
. Respirar per oxigenar
. Moviment per integrar
- Pràctica de tots els exercicis de gimnàstica cerebral
- Propostes pràctiques d'aplicació a l'aula
Organització:
- Cinc sessions d'una hora i mitja de durada cadascuna
- Sala amb espai suficient per poder-nos moure drets/es
- Horaris i dates a convenir
- Adaptació a les necessitats i suggeriments de l'escola
3. Tallers per a infants
Títol: Gimnàstica del cervell: Quina kine-passada!
Objectiu: Jugar, experimentar, explicar, gaudir amb els infants dels exercicis de kinesiologia educativa, gimnàstica cerebral, com a base per fomentar una actitud cap al benestar, la pau, el gaudi, la felicitat.
Metodologia: Pràctica, vivencial i holística. Lúdica, divertida i participativa. Compaginació dels espais de moviment i joc amb els de reflexió i anàlisi personal, adaptant-ho a les edats dels infants.
Continguts:
- Parlem d'emocions, sentiments, estar bé: felicitat
- Kinesiologia, gimnàstica cerebral:
. Cervell, neurones
. Beure per hidratar
. Respirar per oxigenar
. Moviment per integrar
- Pràctica de tots els exercicis de gimnàstica cerebral
- Consciència corporal, relaxació, visualització
Organització:
- Adaptació a les necessitats i suggeriments de l'escola
- Sala amb espai suficient per poder-nos moure drets/es
- Horaris i dates a convenir