Tallers i cursos

1. Tallers per a famílies

Títol: Aprendre i educar a ser feliç

Objectiu: Presentació i aprofundiment del Mètode K com a eina, primer per aprendre com a mares i pares, per després disposar dels recursos necessaris que ens ajudin en la nostra tasca d'educar fills/es en una actitud de vida cap a la felicitat, la pau i el benestar.

Metodologia: Pràctica, vivencial i holística. A diferència d'altres propostes sobre l'educació de la felicitat, incorpora el cos amb la pràctica dels exercicis de kinesiologia (gimnàstica cerebral). Els beneficis d'aquests exercicis s'argumenten amb les explicacions teòriques bàsiques i entenedores sobre el cervell i la neurologia.

Continguts:

- Parlem de felicitat, amb referències a Daniel Gabarró, Mo Gawdat i altres autors

  • Kinesiologia, gimnàstica cerebral:

. Bases teòriques de neurologia

. Beure per hidratar

. Respirar per oxigenar

. Moviment per integrar

  • Pràctica de tots els exercicis de gimnàstica cerebral
  • Propostes pràctiques d'aplicació en el dia a dia

Organització:

  • Tres sessions d'una hora i mitja de durada cadascuna
  • Sala amb espai suficient per poder-nos moure drets/es
  • Horaris i dates a convenir
  • Adaptació a les necessitats i suggeriments de les famílies


2. Cursos per a mestres

Títol: Educar infants feliços

Objectiu: Presentació i aprofundiment del Mètode K per disposar d'unes eines teòriques i pràctiques d'aplicació directa a l'aula per educar infants en una actitud de benestar, pau, gaudi i felicitat.

Metodologia: Pràctica, vivencial i holística. A diferència d'altres propostes sobre l'educació de la felicitat, incorpora el cos amb la pràctica dels exercicis de kinesiologia (gimnàstica cerebral). S'argumenten els beneficis d'aquests exercicis amb les explicacions teòriques bàsiques i entenedores sobre el cervell i la neurologia, i també es fan activitats pràctiques d'aplicació directa a les aules.

Continguts:

- Parlem de felicitat, amb referències a Daniel Gabarró, Mo Gawdat i altres autors

  • Kinesiologia, gimnàstica cerebral:

. Bases teòriques de neurologia

. Beure per hidratar

. Respirar per oxigenar

. Moviment per integrar

  • Pràctica de tots els exercicis de gimnàstica cerebral
  • Propostes pràctiques d'aplicació a l'aula

Organització:

  • Cinc sessions d'una hora i mitja de durada cadascuna
  • Sala amb espai suficient per poder-nos moure drets/es
  • Horaris i dates a convenir
  • Adaptació a les necessitats i suggeriments de l'escola

3. Tallers per a infants

Títol: Gimnàstica del cervell: Quina kine-passada!

Objectiu: Jugar, experimentar, explicar, gaudir amb els infants dels exercicis de kinesiologia educativa, gimnàstica cerebral, com a base per fomentar una actitud cap al benestar, la pau, el gaudi, la felicitat.

Metodologia: Pràctica, vivencial i holística. Lúdica, divertida i participativa. Compaginació dels espais de moviment i joc amb els de reflexió i anàlisi personal, adaptant-ho a les edats dels infants.

Continguts:

- Parlem d'emocions, sentiments, estar bé: felicitat

  • Kinesiologia, gimnàstica cerebral:

. Cervell, neurones

. Beure per hidratar

. Respirar per oxigenar

. Moviment per integrar

  • Pràctica de tots els exercicis de gimnàstica cerebral
  • Consciència corporal, relaxació, visualització

Organització:

  • Adaptació a les necessitats i suggeriments de l'escola
  • Sala amb espai suficient per poder-nos moure drets/es
  • Horaris i dates a convenir